Maison Francis Kurkdjian
מייסון פרנסיס קורקדג'יאן הוא מותג חדש יחסית שיצא לאויר העולם בשנת 2009. הוא חלק מהמפגש בין פרנסיס קורקדג'יאן, בשם בעל שם עולמי עם עשרות יצירות מצליחות שקשורות לשמו, לבין מארק חיה, מייסד משותף ונשיא בית הניחוח הזה.יחד הם הגשימו את רצונם למתן של חושניות, באופן נדיב ורב-פנים בעולם הריחות. השניים יצרו אם כן באמצעות השותפות הזו סמל חדש המהווה שילוב של הידע הצרפתי ואורח החיים הצרפתי בכל הקשור לעולם הבישום. בשנת 2017 רכשה LVMH מואט הנסי לואי ויטון את החברה. פרסים ושמות מובילים של מותגים באוקטובר 2001 זכה פרנסיס קורקדג'יאן בפרס פרנסואה קוטי על הישגיו במהלך חייו. מאוחר יותר, בשנת 2008, הוא נבחר לאיש השנה על ידי מגזין Cosmétique, ובשנת 2008 הוא נקרא Chevalier des Arts et des Lettres (אביר האומנויות והספרות), שני פרסים אלו יש בהם כדי להורות את יכולתו הגבוהה של קורקדג'יאן כמי ששם את חותמו בתחום הבישום. שורה ארוכה של מותגים קשורה אליו. ביניהם ניתן למנות מותגים כמו: אקווה די פארמה, בארברי, בהבה, ג'ופ, קנזו, גארליאן, אינדולט, דוידוף, נרסיסו ועוד. לכל אלו ואחרים הוא הביא את הידע שלו ואת טעמו הייחודי. במקום ריקוד מייסון פרנסיס קורקדג'יאן בעצם הכל היה יכול להיות אחרת כשמדובר בפרנסיס קורקדג'יאן. כשמסתכלים על הביוגרפיה שלו מגלים שהוא נולד בפריס ב – 1969 למשפחה ממוצא ארמני. משפחתו ברחה בימי האימפריה העות'מאנית במהלך רצח העם הארמני והתיישבה בצרפת לאחר שגורשה והועברה לחלב. כילד נחשף פרנסיס הצעיר למוזיקה וריקודים ושאף להפוך לרקדן בלט. אלא שהחלום שלו נגוז משלא הצליח לעבור את התחרות ללימודים בבית הספר למחול האופרה של פריז. וכך עולם הבלט אולי הפסיד רקדן בינוני אך עולם הבישום הרוויח בשם עם יכולות פנומנליות. זה קרה כאשר במקביל להתעניינותו בתחום הריקוד, החל פרנסיס הצעיר להתעניין בייצור בשמים. ואכן, עם אי קבלתו לבית הספר למחול גמלה בליבו ההחלטה בשנת 1985 להפוך לבשם. וכך בשנת 1990 נכנס קורקדג'יאן לבית הספר הבינלאומי לבשמים הממוקם בורסאי, שבצרפת, הידוע גם כ- ISIPCA. הוא סיים את ISIPCA בשנת 1993 והצטרף באותה שנה לקוויסט אינטרנשיונל בפריס. קורקדג'יאן המשיך בלימודיו וקיבל תואר שני מהמכון לשיווק יוקרה בפריס.