MEMO Paris
MEMO PARIS הוא בית ניחוח שנוסד על ידי ג'ון וקלרה מולוי בשנת 2007. את סיפור האהבה שלו החל הזוג הזה במעלית. מאז הם החליטו לצאת למסע יחד, שכלל גם חיי אהבה ונישואין, וגם עסקים משותפים. ג'ון מולוי גדל באזורים הכפריים האיריים. קלרה גדלה באנדלוסיה. לשניהם הייתה אהבה של נסיעות והרפתקאות במשך כל החיים, ואלו שימשו השראה לאוסף הניחוחות של המותג שלהם. זכרונות של אהבה המותג MEMO PARIS נקרא על שם זיכרונותיה של קלרה ואלו נאספו ממקומות שונים בעולם. כמו שקלרה אומרת, יש לה טונות של חומרים ממסעותיה, והחומרים האלה מהווים את ההשראה האינסופית שלה. היא אוספת כרטיסי מטרו, ספרים היסטוריים, יומני נסיעות וכמובן ניחוחות. בשילוב עם הבשמית אלינור מסאנט, הפיקה קלרה והמותג שלה, בשלב זה, ארבע קולקציות של בשמים, ובנוסף התלוו לכך גם ניחוחות ביתיים, ומוצרי אמבטיה. בנוסף לכשרונה כבשמית קלרה היא גם סופרת, והיא פרסמה עד כה שלושה כרכים הקשורים לתעשיית הניחוחות. האף שמאחורי MEMO PARIS כאמור האף שמאחורי המותג הוא של אלינור מסאנט. זו למדה פרפומריה בסינקווימה סנס ופירמניץ' לפני שהחלה התמחות ב International Flavors and Fragrances (IFF), שם עבדה מאז 1995. יצירות הניחוח שלה כוללות מותגים מובילים כמו ליז ארל ואחרים. היא מעידה על עצמה שעוד מגיל צעיר התמכרה לריחות. ובמשך כל ילדותה נהגה להריח את האוכל לפני שאכלה אותו. הוריה כעסו עליה בשל כך וראו בזאת הרגל "רע". בגיל 20 היא החליטה לפנות לתחום התעסוקתי ולהביא לידי ביטוי את חיבתה יוצאת הדופן לניחוחות. בין חמשת הריחות האהובים עליה בעולם היא מונה את שמן שעועית וניל וטוענת שהוא הריח האהוב עליה ביותר. גם ריח של יילוד, כשהוא או היא מועברים מהרחם, נחשב בעיניה כריח אהוב משום שאז יש לו תווים מושקיים חייתיים וחזקים. ריחו העוצמתי של האוקיאנוס האטלנטי. כשעומדים על חוף ים גדול וסוער, וריחות יוד ומלוחים מגיעים לאף מאוד חביב עליה, לדבריה מדובר בענן של רעננות וטבע. גם השילוב של קטורת ומים מעורר בה הרבה זיכרונות. וריח פרחי הלוטוס באגמים באסיה, ריח שקשה מאוד לשחזר לדבריה מאחר ולמן הרגע שהוא נקטף, הפרח כבר לא מדיף ריח יותר. הבושם החביב עליה הוא שמילר. כבשמית היא יכולה לעבוד על מספר בשמים במקביל. והפעמים היחידות בהן היא יוצאת לחופשה הן כאשר היא מצוננת. אוספי המותג המותג הזה כולל 42 בשמים עד כה, כאשר המהדורה המוקדמת ביותר נוצרה בשנת 2007 והחדשה ביותר היא משנת 2020. היצירות שלו פרושות באמצעות ארבעה אוספים, אשר MEMO PARIS מציין איתם מחדש את מפת העולם החושית המלאה ברגש, ולמעשה ממציא אותה מחדש באמצעות ניחוחות, רכיבים ותחושות. המוטו של המותג הזה הוא 'המסע הוא היעד'. בין אוספי המותג ניתן למצוא את "Les Échappées" - אוסף של שישה ניחוחות המהווים נקודות עגינה שונות שלמעשה מובילות מפריס השיקית והבוהמיינית אל לב ליבה של בורמה במזרח. "Nomades Cuirs" הוא האוסף השני, אוסף זה של המותג בוחן את תווית העור דרך שישה יעדים סמליים, המשתרעים להם מאפריקה ועד איטליה. "Graines Vagabondes" זורע ניחוח של זרעים טבעיים כמו שומשום, שהוא עדיין מרכיב נדיר בבשמים. ולבסוף, יש את "ארץ האמנות "המהווה מחווה של כבוד לכל אותם שטחים מסתוריים ששונו באמצעות ידיה האומנותיות של האנושות. המותג עצמו קבע את מעונו בפריז אומנם, אך הוא ניתן להשגה ביותר מכ-30 מדינות ברחבי העולם.