Thomas Kosmala
ישנם בשמים המונעים על ידי רגש, בעוד שאחרים עובדים בצורה מאוד טכנית. אין כאן כדי להפחית ביכולות חלילה אבל במקרה של Thomas Kosmala מדובר באלכימאי (כך הוא לפחות מתייחס לעצמו), שמערבב בין חומרים וניחוחות שונים. התוצאה כמובן מדהימה ומרתקת כאחת. לעבוד עם חומרי גלם Thomas Kosmala נולד בפולין. משהחליט לפנות אל תחום הבישום היה כבר בעל תואר בכימיה ואף עבד בתעשיית השמנים האתרים. את השכלתו לצרכי הבישום רכש באמצעות כמה שיעורים פרטיים אצל אליס דאטה מסינקווימה סנס. דרכה למד ורכש ידע בכל הקשור ליצירה, קומפוזיציה וכל שאר הדברים הדרושים לצרכי בישום טכני. הוא התאמן במוסד שלה במשך שנתיים בפריז, וניסה ליצור קשרים בין חומרי גלם לצבעים, צורות ומרקמים, כשבכך למעשה מדובר ביצירתיות. כמובן שהוא למד די הרבה גם על חומרים סינתטיים, מתוך אמונה שחומרים סינתטיים חשובים כמו הטבעיים. ולאחר שנתיים בפריז הוא הקים מעבדה בדרום צרפת, שם הוא ממשיך להתנסות בחומרי גלם שונים כדי ליצור משהו מיוחד ומכושף. מאז ועד היום Thomas Kosmala נחשב לסוג של כוכב רוק בעולם הבישום, וניחוחותיו - אותם הוא מערבב בעצמו - הם מהבלעדיים והיקרים בעולם. הצרכנים שלהם מגיעים בעיקר מהמזרח התיכון ומעשירי המפרץ. Thomas Kosmala – להיות בנישה קוסמולה מודע לעובדה שבעולם מסחרי, תמיד צריכים להיות טרנדים כי זה מה שהשוק ההמוני קונה בעיקר. ולכן הוא החליט ללכת על תחום הנישה. לדבריו, נישה היא שם נרדף לחופש, כשכאן אין עוקבים אחר מגמות אלא יוצרים אמנות, תנועות, ואין התייחסות לתשומות מסחריות. יתרה מכך, הלקוחות שרוכשים את הבשמים מחפשים ייחודיות, והם יכולים למצוא אותה בקלות בנישה, שהיא עולם מגוון ומלא נשמה. בבשמים שלו הוא נוטה לעשות שימוש נרחב ב Oud רכיב שאירופה גילתה לדבריו רק לאחרונה. מדובר בניחוח שקיים כבר לאורך ההיסטוריה במזרח התיכון. כאשר במזרח התיכון, Oud שימש כצורה של הרפיה. כדי לקבל את פני האורחים. אולם בעוד שבתי בושם מסחריים גדולים משתמשים באוד סינטטי בייצור שלהם, מאחר ואוד טבעי קשה להשגה במיוחד כשמדובר בכמויות גדולות. הרי שקוסמה מעדיף ואוהב להשתמש ברכיב הטבעי הזה בבשמים שלו בין היתר מאחר והוא מעוניין לשמור על המסורת בחיים. היצירה הראשונה – אוד טהור על היצירה הראשונה שלו מעיד קוסמולה: " זה החזון שלי לטוהר העוד. בתווים העליונים יש לך הרבה פרחים: ורד, מגנוליה, גרדניה, יסמין, אדמונית ... בחלקו העליון אין הרבה תווים טריים של הדרים; בעוד שיש ברגמוט, הבושם הולך ישר לפרחים. דבר אחד היה לי ממש קשה - איך לקשר את הפרחים עם תווי הבסיס של עוד וענבר רך מאוד". כדי להתגבר על מכשול זה הוא החליט לבדוק מה עושים אחרים ומצא כי פרחים יכולים להוסיף לניחוח העוד. "ואם אתה שומר את זה על העור כל היום, הוא יהפוך לבסיס מוסקי ענברי רך עם עוד. זה החלק העיקרי של הניחוח, והסיבה לכך הייתה שיצרתי אותו לאווירה מרגיעה לאחר הצהריים, כדי ליצור טוהר ורכות מלטפת של עוד, לא חייתית במיוחד", הוא מוסיף. לעומת העוד הלבן, הנפיק Thomas Kosmala את העוד השחור. כאן כבר מדובר בסיפור אחר, למעשה זהו הניחוח ההפוך, מכיוון שיש בו מנת יתר של שמן Oud. זה כהה יותר, זה מסתורי יותר. ורק בתווים העליונים שלו ניתן למצוא את תוי ההיכר של הבושם הקודם. ביצירות הבאות שלו פנה קוסמולה אל השוק האירופאי ופיתח סדרה מתאימה עבורו.