Diptyque
Diptyque הוא בית בושם צרפתי שנוסד בשנת 1961. ונרכש על ידי Manzanita Capital, קרן ההון הפרטית הלונדונית, בשנת 2005. החברה הוקמה בשנת 1961 על ידי שלושה אמנים: איב קובסלנט (מעצב תפאורה), דזמונד נוקס-לייט (צייר) וכריסטיאן גוטרוט (מעצבת טקסטיל) השלושה חברים שאהבו לטייל. הסלון שלהם נפתח בשדרות סנט גרמיין בפריז. בעיקר הם הציעו ריהוט לבית וייצרו בדים מודפסים. הם גם ייבאו ריחות מאנגליה. אך זמן קצר לאחר מכן בשנת 1963, הם הוסיפו נרות ריחניים לרשימת המוצרים שלהם וזה הפך לאחד מהמוצרים העיקריים שלהם. שני חלונות זהים ותווית סגלגלה והעיקר שיפור חווית הלקוח. המילה Diptyque היא המילה הצרפתית לדיפטיכון, המתייחסת לשני חלונות זהים המורכבים זה לצד זה כמו ספר. אחד הגורמים הגדולים ביותר שעומדים מאחורי ההצלחה של בית הבישום הזה הוא המיתוג האייקוני שלו. ניתן לזהותו באמצעות התווית הסגלגלה שלו, השואבת השראה מעיצובי הבדים הארכיוניים שלו המתייחסים לרומא העתיקה, ובמיוחד למגן המוארך של המשמר הפרטוריאני. את הלוגו שלו עיצב נוקס-לאט והוא עשה שימוש באותיות מסודרות בקליגרפיה שלו. אבל העלייה המטאורית שלו לאורך השנים תלויה במידה רבה, בזכות המיומנות שלו להתפתח. המנכ"לית פביאן מאוני, מאשרת זאת."המטרה תמיד הייתה להיות מותג יצירתי", אמרה. "אין מבט לאחור. אנו שמים דגש רב על היצירתיות, בין אם זה באמצעות עיצוב חנויות, מוצרים או חווית לקוח". מאוני שמלווה את בית הבישום הזה כבר 12 שנים, חמושה בניסיון עשיר שכולל ניהול בתחום הבשמים והאופנה אצל איב סן לורן. לאחר שהובילה את המותג במשך יותר מעשור, Diptyque גדלה באופן משמעותי עם התרחבות לחנויות בינלאומיות בצורה אגרסיבית, והשימוש באופני שיווק דיגיטליים. בסינגפור, לדוגמה, הורגשה נוכחותו של המותג עם פתיחת החנות הראשונה שלו בעיר נגי אן בשנת 2018; לפני כן, המותג היה זמין רק במוצרי יופי של בוטיקי יוקרה. כשנשאלה על התרחבותו של המותג באסיה, אומרת מאוני: "לפני עשר שנים, המותג היה מפורסם אך רק במעגלים מוגבלים, ובעיקר באירופה ... פיתחנו נוכחות רבה יותר לאורך השנים על ידי פתיחת חנויות ודלפקים נוספים. בכל מקום שאליו אנו מגיעים, אנו מתקשרים עם לקוחות שיעזרו להכיר את הסיפור שלנו ואת הגישה המיוחדת שלנו לבשמים. כל חנות אמנם ייחודית, אך אנו רוצים שאנשים ירגישו את השורשים הפריסאים של המותג ואת השכלול שהוא מספק כשהם נכנסים." כשנשאלה כיצד Diptyque עומדת בהעדפות הצרכנים המשתנות עבור ניחוחות, מאוני מדגישה כיצד יותר ויותר קונים מחפשים ריח חתימה שיוכל לבטא את אישיותם. “מבחינתנו מדובר בהשראה ובמרכיבים שמאחורי הריח. מגוון הניחוחות שלנו אינם מגדריים, כך שתוכלו לבחור במה שמהדהד לכם. זה מה שמתאים לך." הניחוח הראשון של החברה הושק בשנת 1968. L`Eau שהיה מבוסס על מתכונים ישנים של ניחוחות ביתיים. ואכן כשמדובר בניחוחות ביתיים, דיפטיק ממלאת - אפילו שולטת. "באסיה אנשים לא היו רגילים להריח את בתיהם עם נרות," אומרת מאוני. "בימינו אנו רואים בכך הרבה יותר עניין. מלבד תיק הריחות העשיר שלנו המונה למעלה מ -50 ניחוחות לנרות, אנו עובדים כל הזמן על הצעת טכניקות ריח חדשות, כמו מפזר שעון החול. " עוד היא מוסיפה: "Diptyque תמיד עסק באמנות החיים, ואנחנו רוצים להמשיך לפתח את עצמנו - לחשוב על הבזאר האופנתי, החפצים הדקורטיביים שהיו לנו במשך שנים רבות בחנות שלנו בפריז, כמו גם אביזרים נוספים לקו החתימה שלנו".